V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Tatra 57 K

Z Multimediaexpo.cz

Tatra 57 K (K z německého Kübelwagen) byl vojenský osobní automobil vyráběný firmou Tatra v Kopřivnici v letech 19411947.

Automobil byl odvozen z vozu Tatra 57 B, čtyřdvéřová karoserie měla oproti T 57 B zvýšenou světlost pro průchod terénem a výkon při stejném objemu motoru o dvě koňské síly nižší. Podvozek byl stavěn podle tradiční koncepce Tatra; motor, převodová skříň, spojovací roura a skříň zadní nápravy tvořily nosnou část vozu, na které byla dvěma příčnými nosníky připevněna karoserie. Vpředu i vzadu měly vozy výkyvné polonápravy. Přední část karoserie se od typu 57 B odlišovala jen málo, zato od čelního pkna byl vůz velmi odlišný. Hranatá karoserie měla čtyři malá dvířka, skládací plátěnou střechu a provizorní boční okna. Na téměř kolmé zádi bylo zavěšeno rezervní kolo a dva dvacetilitrové kanystry. Některé vozy měly i sklápěcí přední okno.

Vůz byl konstruován a vyráběn v tehdejším závodě Ringhoffer Tatra Werke A.G. až do roku 1945 pro německý Wehrmacht. Během roku 1941 bylo vyrobeno 200 vozů T 57 K, v následujícím roce více než 2000 a v roce 1943 dokonce více než 3500 kusů.[1]

Po skončení druhé světové války s výrobou série T 57 K v počtu 500 kusů pokračovala Tatra, národní podnik. Automobily T 57 K byly používány v československé armádě a jednotkách ministerstva vnitra.

Technické údaje

  • Motor: vzduchem chlazený zážehový čtyřválec - boxer, s rozvodem OHV
    • Objem: 1256 cm³
    • Výkon: 16,9 kW (23 koní), později 18,5 kW (25 koní)
  • Maximální rychlost: 90 km/h
  • Spotřeba: 9,4 l/100 km
  • Hmotnost: 870 kg
    • Užitečná hmotnost: 420 kg
  • Rozměry:
    • Délka: 3 980 mm
    • Výška: 1 690 mm
    • Šířka: 1 520 mm
    • Rozvor: 2 550 mm
  • Světlost: 220 mm

Externí odkazy



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.