OT-65 FÚG

Z Multimediaexpo.cz

OT-65 FÚG
Muzeum-Lesany-2016XZ1-56.JPG
OT-65 FÚG
ve vojenském muzeu Lešany (2016)
Základní charakteristika
Posádka 2 + 4
Délka 5,79 m
Výška 1,91 m (verze OT-65A 2,25 m)
Šířka 2,5 m
Hmotnost 7 tun
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování do 13 mm
Hlavní zbraň žádná, československá verze:
1x kulomet vz. 59 T ráže 7,62 mm
Sekundární zbraň žádná, československá verze:
tarasnice T-21 ráže 82 mm
Pohon a pohyb
Pohon 4V Csepel D.414.44
100 hp
Odpružení
Poměr výkonu 15,9 hp/t
Dojezd 600 km

OT-65 FÚG 4x4 byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru BRDM-1. OT-65 měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby.

Výroba v Maďarsku byla ukončena až v roce 1969. Celkem bylo vyrobeno přes 3 000 těchto transportérů.

Stroj byl ve výzbroji Československé lidové armády v různých modifikacích.

Obsah

Technické údaje

  • Maximální rychlost — 80 km/h (na kvalitní cestě)
  • Maximální rychlost — 10 km/h (ve vodě)

Verze

  • FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu
  • OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou, kulometem a tarasnicí T-21 (82 mm)
  • OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum
  • OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna
  • OT-65 DPV – verze vozidla velitele průzkumu
  • OT-65 VS – verze velitelsko spojovacího vozidla

Galerie

Uživatelé

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
OT-65 FÚG
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
OT-65 FÚG