Kawasaki Ki-10

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 4. 5. 2015, 23:30; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Ki-10
Kawasaki KI-10 Type I biplane.jpg
První sériová verze
Základní charakteristika
Určení Stíhací letoun
Výrobce Kawasaki Kōkūki Kōgyō KK
Konstruktér
První let
Zařazen 1935
Vyřazen 1942
Výroba
Vyrobeno 588
Varianty
Uživatel

Kawasaki Ki-10 bylo poslední dvouplošné stíhací letadlo používané japonskou císařskou armádou. Do služby byl typ uveden v roce 1935. Armádní označení typu bylo stíhací letoun typ 95 (95式戦闘機; 95 Šiki Sentóki) a spojenecké kódové označení znělo Perry.

Nasazení

Jeden ze dvou postavených Ki-10 II Kai

Kawasiki Ki-10 byl nasazen japonskou armádou v Mandžusku, během Druhé čínsko-japonské války a v rusko-japonském příhraničním konfliktu. Na počátku války v Pacifiku už byl typ přeřazen k výcviku a pomocným úkolům. Celkem bylo vyrobeno 588 kusů.

Verze

  • Ki-10 – čtyři prototypy
  • Ki-10 I – první sériová verze
  • Ki-10 II – druhá sériové verze s prodlouženým trupem a zvětšeným rozpětím
  • Ki-10 II Kai – dva experimentální letouny s upravenou aerodynamikou

Hlavní technické údaje

Ki-10

  • Posádka: 1 (pilot)
  • Délka: 7,55 m
  • Rozpětí: 10,02 m
  • Výška: 3,3 m
  • Nosná plocha: 23,0 m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 1 360 kg
  • Vzletová hmotnost : 1 740 kg
  • Max. vzletová hmotnost: kg
  • Maximální rychlost: 400 km/h
  • Dostup: 11 300 m
  • Dolet: 1100 km

Pohonná jednotka

Výzbroj

Prameny

  • VÁLKA, Zbyněk. Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko. Olomouc : Votobia, 1996. 88 s. ISBN 80-7198-091-9.  


Letouny Japonské armády za druhé světové války
Stíhací letouny Bombardovací letouny
Ki-10Ki-27Ki-43 Ki-21Ki-30Ki-32Ki-48Ki-49Ki-51Ki-66Ki-67
Průzkumné letouny Transportní letouny Ostatní letouny Kluzáky
Ki-15Ki-46Ki-36 Ki-34Ki-54Ki-56Ki-57 Ki-115Ki-167Ka-1 Ku-1Ku-8Ku-11
Experimentální letouny a prototypy
Ki-74Ki-78Ki-83Ki-87Ki-94-I a IIKi-96Ki-108Ku-6Ku-7