V pátek 26. dubna 2024 úderem 22 hodiny začíná naše nová
a opravdu velká série soutěží o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte hned zítra soutěžit o lákavé ceny !!

Talbot T26C

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Fotografie)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Talbot T26C copy.jpg|thumb|Talbot T26 C]]
+
[[Soubor:Talbot-Lago Type 26C.jpg|thumb|240px|Talbot T26 C]]
 +
[[Soubor:Talbot Lago GP.JPG|thumb|240px|Talbot T26 C]]
'''Talbot T 26 C''' je závodní [[automobil]] automobilky [[Talbot]]. Byl vyroben roku [[1950]] ve [[Francie|Francii]]. Konstruktéři byli [[Antonio Lago]] a [[Carlo Marchetti]]. Automobil debutoval v závodech [[Formule 1|F1]] na [[Grand Prix Velké Británie 1950]].
'''Talbot T 26 C''' je závodní [[automobil]] automobilky [[Talbot]]. Byl vyroben roku [[1950]] ve [[Francie|Francii]]. Konstruktéři byli [[Antonio Lago]] a [[Carlo Marchetti]]. Automobil debutoval v závodech [[Formule 1|F1]] na [[Grand Prix Velké Británie 1950]].
-
Cesta k tomuto vozu začala již v roce [[1935]], kdy firma [[Sunbeam Talbot Darracq]] prožívala krizi, kterou se [[Antonio Lago]] rozhodl řešit záchranou závodního oddělení, kterému zvýšil [[dotace]]. Pod jeho vedením se přeměnila celá koncepce závodních vozů, které získaly čtyř [[litr]]ový šesti válcový [[motor]]. S takto změněným vozem slavil v roce [[1937]] jeho tým úspěchy ne velkých cenách [[Velká cena Francie|Francie]], [[Velká cena Marsailles|Marsailles]], [[Velká cena Tunisu|Tunisu]] a [[Velká cena Donningtonu|Donningtonu]]. Tyto úspěchy přinesly státní dotace, které umožnily vývoj nového třílitrového motoru.
+
Cesta k tomuto vozu začala již v roce [[1935]], kdy firma [[Sunbeam Talbot Darracq]] prožívala krizi, kterou se [[Antonio Lago]] rozhodl řešit záchranou závodního oddělení, kterému zvýšil [[dotace]]. Pod jeho vedením se přeměnila celá koncepce závodních vozů, které získaly čtyř [[litr]]ový šesti válcový [[motor]]. S takto změněným vozem slavil v roce [[1937]] jeho tým úspěchy ne velkých cenách [[Velká cena Francie|Francie]], [[Velká cena Marsailles|Marsailles]], [[Velká cena Tunisu|Tunisu]] a [[Velká cena Donningtonu|Donningtonu]]. Tyto úspěchy přinesly státní dotace, které umožnily vývoj nového třílitrového motoru.
   
   
Po [[Druhá světová válka|druhé světové válce]] se ve společnosti objevil ing Marchetti a vyvinul vůz T26C, s šesti válcovým motorem o objemu čtyři litry. Vůz se účastnil mistrovství světa vozů [[Formule 1 v roce 1950|Formule 1]] v letech 1950-1951 bez výraznějších úspěchů.
Po [[Druhá světová válka|druhé světové válce]] se ve společnosti objevil ing Marchetti a vyvinul vůz T26C, s šesti válcovým motorem o objemu čtyři litry. Vůz se účastnil mistrovství světa vozů [[Formule 1 v roce 1950|Formule 1]] v letech 1950-1951 bez výraznějších úspěchů.
   
   
-
V lednu [[1951]] začal Jean Achard tyto vozy dovážet do [[Brazílie]], kde byly závodně činné až do roku [[1954]]. Vůz se účastnil i [[500 mil Indianapolis]].
+
V lednu [[1951]] začal Jean Achard tyto vozy dovážet do [[Brazílie]], kde byly závodně činné až do roku [[1954]].  
 +
 
 +
Vůz se účastnil i [[500 mil Indianapolis]].
== Technická data ==
== Technická data ==

Aktuální verze z 2. 11. 2017, 09:47

Talbot T26 C
Talbot T26 C

Talbot T 26 C je závodní automobil automobilky Talbot. Byl vyroben roku 1950 ve Francii. Konstruktéři byli Antonio Lago a Carlo Marchetti. Automobil debutoval v závodech F1 na Grand Prix Velké Británie 1950.

Cesta k tomuto vozu začala již v roce 1935, kdy firma Sunbeam Talbot Darracq prožívala krizi, kterou se Antonio Lago rozhodl řešit záchranou závodního oddělení, kterému zvýšil dotace. Pod jeho vedením se přeměnila celá koncepce závodních vozů, které získaly čtyř litrový šesti válcový motor. S takto změněným vozem slavil v roce 1937 jeho tým úspěchy ne velkých cenách Francie, Marsailles, Tunisu a Donningtonu. Tyto úspěchy přinesly státní dotace, které umožnily vývoj nového třílitrového motoru.

Po druhé světové válce se ve společnosti objevil ing Marchetti a vyvinul vůz T26C, s šesti válcovým motorem o objemu čtyři litry. Vůz se účastnil mistrovství světa vozů Formule 1 v letech 1950-1951 bez výraznějších úspěchů.

V lednu 1951 začal Jean Achard tyto vozy dovážet do Brazílie, kde byly závodně činné až do roku 1954.

Vůz se účastnil i 500 mil Indianapolis.

Obsah

Technická data

  • Motor: Talbot 23 cv
    • Řadový
    • 6 válců DOHC
    • Objem: 4483 cc
    • Výkon: 280 kW
    • Otáčky: 5 000 min
    • Rychlost: 250 km/h
  • Hmotnost: 670 kg
  • Pneumatiky: Dunlop

Piloti

Statistika

  • 13 Grand Prix
  • 0 vítězství nejlépe 3 místo
  • 0 pole positions
  • 0 nejrychlejších kol
  • 9 bodů
  • 1 x podium
  • 0 x 1. řada
  • 5 kol v čele závodu
  • 71 km v čele závodu
Rok 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Pořadí Body
1950 GB MON 500 ŠVÝ BEL FRA ITA * * ** 7
1951 ŠVÝ 500 BEL FRA GB NĚM ITA ŠPA * ** 2

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Talbot T26C