Royal Aircraft Factory R.A.F.4

Z Multimediaexpo.cz

Royal Aircraft Factory R.A.F.4 byl vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválcový letecký motor, vyvinutý roku 1915 na základě zkušeností s předchozími konstrukcemi motorů R.A.F.1 a R.A.F.3. Poháněl, mj., letouny Armstrong Whitworth F.K.8, Royal Aircraft Factory B.E.12, Royal Aircraft Factory R.E.7 a Royal Aircraft Factory R.E.8. Motor zkonstruoval A. J. Rowledge (* 1876, † 1957), který později pracoval na vývoji leteckých motorů u firmy Rolls-Royce Ltd.

Verze

Celkem bylo vyrobeno minimálně 3624 motorů R.A.F.4.

Technická data motoru Royal Aircraft Factory R.A.F.4a

  • Typ: pístový letecký motor, čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválec (bloky válců svírají úhel 60 stupňů) s atmosferickým plněním, vybavený reduktorem, motor pohání levotočivou tažnou vrtuli
  • Vrtání válce: 100 mm
  • Zdvih pístu: 140 mm
  • Celková plocha pístů: 942,48 cm²
  • Zdvihový objem motoru: 13 194 cm³
  • Převod reduktoru: 2,00
  • Kompresní poměr: 5,30
  • Rozvod ventilový
  • Zapalování magnety A6.S
  • Příprava směsi: karburátory Claudel-Hobson Mk.1A
  • Mazání tlakové, oběžné
  • Hmotnost suchého motoru: 308,4 kg
  • Výkony:
    • vzletový: 163 hp (121,5 kW) při 1800 ot/min
    • maximální: 173 hp (129 kW) při 2000 ot/min