Red Bull

Z Multimediaexpo.cz

Tento článek pojednává o energetickém nápoji. Další významy jsou uvedeny v článku Red Bull (rozcestník).

Red Bull je energetický nápoj vyráběný v Rakousku. Sídlem je Red Bull GmbH ve Fuschlu am See (Salcbursko).

Původní recept na nápoj Red Bull pochází z Thajska a byl později chuťově upraven. Vývoj nápoje probíhal během tříletého období od roku 1984 do roku 1987. Z té doby pochází i positioning produktu „Red Bull revitalizuje tělo i mysl” a slogan „Red Bull vám dává křííídla!” V roce 2006 bylo prodáno přes tři miliardy 250ml plechovek ve více než 130 zemích. Red Bull se nezaměřuje pouze na prodej energetických nápojů Red Bull Energy Drink a Red Bull Sugarfree, značná část aktivit je také zaměřena do oblasti sportu a kultury.

Obsah

Složení

Perlivá voda, kofein (32 mg / 100 ml), taurin, glukuronolakton, inositol, vitamíny (niacin, kyselina pantothenová, B6 a B12), sacharóza, glukóza, regulátor kyselosti, citrát sodný, aroma, barviva (karamel, riboflavin). Nutriční hodnoty / 100 ml: Energetická hodnota 192 kJ (45 kcal), bílkoviny 0 g, sacharidy 11,3 g, tuky 0 g, vláknina 0 g, sodík 0,08 g.

Marketing

Marketingový mix se skládá ze čtyř základních oblastí: event marketing (akce v oblasti sportu a kultury), opinion leaders program (podporování sportovců a umělců), komunikace (reklama a public relations) a consumer collecting (získávání nových konzumentů pomocí vysokoškolských studentů a vyhledávání vhodných příležitostí pro sampling). Subjektivní cílovou skupinou je každý, kdo chce vykonávat fyzickou nebo duševní aktivitu. To jsou například studenti připravující se na zkoušky, manažeři v kanceláři, sportovci během závodu či tréninku, řidiči na dlouhých trasách apod.

Opinion Leaders

Mezi nejznámější podporované sportovce v České republice patří Martin Černík, Petr Pilát, Tomáš Kraus, Petr Kraus, Aleš Valenta, Michal Prokop, Jan Kubíček či Michal Maroši a Roman Dlauhý. Marketingovou strategií je vyhledávání mladých talentů a následná dlouhodobá spolupráce.

Event marketing

Jedním z hlavních marketingových pilířů je tvorba vlastních akcí v oblasti sportu a kultury. V České republice v roce 2002 a 2006 zorganizovala společnost kreativní závod Red Bull Letecký Den na Střeleckém ostrově v Praze, v letech 2001, 2003 a 2008 pak netradiční soutěž minikár Red Bull Káry. Asi největší úspěch mezi laickou i odbornou veřejností pak zaznamenal závod v ledovém korytu z Pražského hradu do Nerudovy ulice v samotném centru Prahy, který se jmenoval Red Bull Crashed Ice. Pro rok 2007 byla v České republice vybrána kreativní soutěž Red Bull Art of Can [1].

Mezi nejznámější zahraniční eventy patří světová série v akrobatickém létání Red Bull Air Race [2], v oblasti motokrosu Red Bull X-Fighters [3], tanečníků breakedance se týká Red Bull BC One [4], hudebníky mladé duchem spojuje Red Bull Music Academy [5].

Red Bull vyvinul MET (Mobilní Energetický Tým), též zvaný tým Sampling girls. Týmy jsou sestavené z vysokoškolských studentů, které řídí auta s korporátním designem a zvětšenou plechovkou na zádi (Mini Cooper, dříve Volkswagen New Beetle, Suzuki Vitara…). Hlavní náplní práce Sampling girls je distribuce produktu zdarma především mezi řidiče, pracující, sportující a studenty.

Thajský Krating Daeng

Původní thajský Krating Daeng bývá dostupný v některých asijských potravinářstvích na Novém Zélandu, Austrálii a v Kanadě.

Galerie

Externí odkazy