Mika Salo

Z Multimediaexpo.cz

Mika Salo
Mika Salo 110806.jpg
F1 Record
Národnost Finsko
Narozen 30. listopad 1966
Team Lotus, Tyrrell, Arrows, B.A.R, Ferrari, Sauber, Toyota
Grand Prix 111
Mistr světa 0x nejlépe 10.1999, 2000
Vítězství 0
Podium 2
Pole position 0
Nej. kolo 0
Body 33
První GP Grand Prix Japonska 1994
První vítězství -
Poslední GP Grand Prix Japonska 2002
Sezóny v F1 1994, 1995, 1996,1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002

Mika Juhani Salo (* 30. listopad 1966, Helsinky) je finský automobilový závodník a pilot Formule 1.

Mika Salo zahájil svou kariéru automobilového závodníka tradičním způsobem, na motokárách. Bylo mu 11 let a v zemi se silnými kořeny pro Rally, snil o formuli. V motokárách získal 4 tituly mistra Skandinávie a otevřel si cestu do formule Ford a hned v prvním roce svého působení v této třídě končí na druhém místě. Následující sezónu, tedy rok 1988, již získává titul mistra Finska, Skandinávie i Evropy.

Následující dva roky působí v britském mistrovství Formule 3, v roce 1989 získává pouhých 10 bodů a končí na 14. místě. V dalším roce již bojuje o titul se svým krajanem Mikou Häkkinenem a i když zvítězil v 6 závodech nakonec na Häkkinena ztrácí 23 bodů a končí na druhém místě. Zatímco britská formule 3 Häkkinena katapultuje přímo do Formule 1, Salo odchází do Japonska, kde se téměř 4 roky trápí ve Formuli 3000.

V roce 1994 konečně přišla vytoužená nabídka z Formule 1, v týmu Lotus nahradil na poslední dva závody Erica Bernarda. Pro sezónu 1995 Mika podepisuje Tyrrellu a získává první body v F1 a taky jediné pro celý tým. Následující dva roky u Tyrrellu je Mika Salo jediný, kdo získává body, ale je to jen paběrkování. Zatímco se mluví o tom, že by mohl nastoupit u Ferrari, koncem roku 1997 podepisuje kontrakt u Arrowsu, ale ani tady není situace lepší. Rok 1999 začíná katastrofálně Mika je bez místa, paradoxně je to ale jeho nejlepší sezóna v celé kariéře jezdce F1. Nejprve zaskočil za zraněného Zontu u B.A.R a posléze za Michaela Schumachera, který se zranil v Silverstone. Salo stanul poprvé na stupních vítězů a to mu zajistilo místo v týmu Petera Saubera pro rok 2000. V roce 2001 se věnuje vývoji nového týmu Toyota, aby v následující sezóně byl jejím jezdcem. Ale pouhé dva body jsou pro tým velkým rozčarováním a je reorganizován. Mika Salo mizí ze scény F1, aby se věnoval vytrvalostním závodům s vozem Audi R8 a závodům FIA GT s vozem Maserati MC12. V roce 2005 se dokonce objevuje v rally s vozem Mitsubishi Lancer Evo 7 a je 26. ve Vanajanlinna Rally.

Kariéra ve Formuli 1

  • Žlutě - vítězství
  • Modře - 2. místa
  • Červeně - 3. místa
  • Zeleně - bodoval
  • Tučně - pole position


Rok 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Pořadí Body
1994 BRA PAC SMA MON ŠPA KAN FRA GB NĚM HUN BEL ITA POR EUR JAP AUS * * * 32. místo 0
1995 BRA ARG SMA ŠPA MON KAN FRA GB NĚM HUN BEL ITA POR EUR PAC JAP AUS * * 15. místo 5
1996 AUS BRA ARG EUR SMA MON ŠPA KAN FRA GB NĚM HUN BEL ITA POR JAP * * * 13. místo 5
1997 AUS BRA ARG SMA MON ŠPA KAN FRA GB NĚM HUN BEL ITA RAK LUX JAP EUR * * 17. místo 2
1998 AUS BRA ARG SMA ŠPA MON KAN FRA GB RAK NĚM HUN BEL ITA LUX JAP * * * 13. místo 3
1999 AUS] BRA SMA MON ŠPA KAN FRA GB RAK NĚM MAĎ BEL ITA EUR MAL JAP * * * 10. místo 10
2000 AUS BRA SMA GB ŠPA EUR MON KAN FRA RAK NĚM HUN BEL ITA USA JAP MAL * * 10. místo 6
2002 AUS MAL BRA SMA ŠPA RAK MON KAN EVR GB FRA NĚM HUN BEL ITA USA JAP * * 17. místo 2

Jeho vozy

Externí odkazy

Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mika Salo
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mika Salo