Albatros D.II

Z Multimediaexpo.cz

Albatros D.II
Soubor:Albatros_D.II.jpg
Základní charakteristika
Určení stíhací
Výrobce Albatros Flugzeugwerke
Konstruktér
První let 1916
Zařazen 1916
Vyřazen 1917
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Německo
Rakousko-Uhersko

Albatros D.II byl německý jednomístný dvouplošný stíhací letoun používaný během první světové války, vyráběný firmou Albatros Flugzeugwerke.

Obsah

Historie

Znamenal kvalitativní posun vůči svému předchůdci D.I. Díky zmenšení vzdálenosti mezi horním a dolním křídlem (horní se nacházelo blíže k trupu) se zlepšil výhled pilota směrem vpřed vzhůru. Proti předchozím typům D.I totiž nepřítel často útočil právě z tohoto směru, protože rozměrné horní křídlo Albatrosu překáželo pilotovi ve výhledu. Letoun byl později také vybaven novým plochým chladičem, který se montoval do centroplánu horního křídla. První objednávka 100 kusů na nový typ Albatrosu přišla v srpnu 1916. Standardní D.II poháněl šestiválcový motor Mercedes D.III o výkonu 160 k (119 kW), výzbroj tvořily dva synchronizované kulomety MG 08/15 připevněné na kapotě motoru před pilotem.

Úspěšná stíhačka upoutala pozornost i v Rakousko-Uhersku takže byla dohodnuta licenční výroba u firem LVG a Oeffag. Postavilo se však nakonec jen 15 strojů, později byla objednávka zrušena ve prospěch modernějšího typu D.III. Rakousko-uherské letouny používaly motory Austro-Daimler s výkonem 185 k.

Albatros D.II byl také od roku 1916 používán německou letkou Jagdstaffel 2 (Jasta 2) - první specializovanou letkou stíhacích letounů vůbec. Nejznámějšími piloty této letky byli například Oswald Boelcke či Manfred von Richthofen.

Specifikace

Technické údaje

  • Posádka: 1 pilot
  • Délka: 7,4 m
  • Rozpětí: 8,5 m
  • Výška: 2,59 m
  • Plocha křídel: 24,5 m²
  • Prázdná hmotnost: 637 kg
  • Vzletová hmotnost : 888 kg
  • Pohonná jednotka:

Výkony

  • Maximální rychlost: 175 km/h
  • Dolet: 1,5 hod
  • Dostup: 5180 m
  • Stoupavost: 1000 m / 5,5 min

Výzbroj

Uživatelé

  • Německo, Rakousko-Uhersko

Související články